Thursday, July 10, 2008

اوباما با كارت كلينتون به راي زنان مي‌انديشد

به دنبال كسب حمايت زنان، باراك اوباما با اشاره به مخالفت جان مك‌كين با طرح دستمزدهاي برابر زنان و مردان در سنا و نيز موافقت ضمني وي با نظر ديوان عالي آمريكا درباره مخالفت با سقط جنين، رقيب جمهوري‌خواه خود را به باد انتقاد گرفت.

"من هرگز دست از دفاع از حقوق زنان براي انتخاب بر نمي‌دارم." اشاره اوباما به انتخاب نه انتخاب رييس‌جمهور كه انتخاب نگه داشتن و يا سقط جنين بود و اين بيانگر تفاوت عمده‌‌ي او با رقيب جمهوري‌خواه‌اش است. اوباما كه در كنارخواهر ناتني و هيلاري كلينتون سرگرم مبارزه انتخاباتي در ايالت‌هاي ويرجينيا و نيويورك است سعي مي‌كند به هر قيمتي زنان را با خود همراه كند.

ستاد انتخاباتي اوباما به اهميت راي زنان در ايالت‌هاي سرنوشت‌ساز واقف است و از اين رو سعي دارد با بازي كردن كارت كلينتون و به رخ كشيدن حمايت او از اوباما آراي زناني‌ كه هنوز از باخت كلينتون ناراحت‌اند و حتي قصد راي دادن به مك‌كين را دارند را به سوي خود جلب كند.

استراتژي حزب دموكرات بر نزديكي دو رقيب پيشين براي پر كردن نقاط ضعف يك‌ديگر بنا شده است و اين امراحتمال معرفي كلينتون به عنوان معاون رييس‌جمهوري را تقويت مي‌كند.

طرح جنجالي سنا

اوباما در بخشي ديگر از اظهارات اخيرش با اشاره به تفاوت فاحش دستمزدهاي زنان و مردان براي شغل‌هاي مشابه گفت:" اين‌كه زنان از مردان دستمزد كمتري مي‌گيرند به خاطر اين است كه آنان به آموزش بيشتري نياز دارند." وي در ادامه توضيح داد:‌زنان از قدرت كافي براي تحت فشار قرار دادن كارفرمايان شان برخوردار نيستد و طرح جديد سنا اين خلا را پر مي‌كند.

طرح سنا فرايند پيگري قانوني تفاوت جنسيتي زنان را آسان‌تر مي‌كند و سناتور اوباما از پشيبانان اين طرح است. اين در حالي است كه سناتور مك‌كين با اين طرح مخالف است. وي در توضيح اين مخالفت گفته است:" من كاملا با دستمزد‌هاي مساوي موافق‌ام اما اين طرح باعث مي‌شود براي هر مشكلي به دادگاه مراجعه كنيم و به دنبال پيگري قانوني باشيم."

به نظر مي‌آيد نظرهاي دو سناتور قبل از آغاز و در طي مبارزه انتخاباتي تاثير شگرفي در ادامه آن داشته باشد.

برگرفته از گزارش آسوشيتدپرس

1 comment:

Saleh Sahabeh Tabrizi said...

خوب شد كه برگشتي