Tuesday, September 23, 2008

انتقاد طرفداران مك‌كين از رسانه‌ها

ستاد انتخاباتي جان مك‌كين و طرفداران او به صورت جداگانه رسانه‌ها را به طرفداري ازنامزد دموكرات، باراك اوباما، متهم كردند. ديروز، دوشنبه، استراتژيست ارشد ستاد انتخاباتي مك‌كين، استيو اشميت، نيويورك‌تايمز را يك " سازمان حمايت از اوباما" توصيف كرد.

اجاره دهيد راجع به يك اصل بنيادي در اين مسابقه با هم رو راست باشيم. هر آنچه نيويورك‌تايمز پيش از اين بوده است، امروز با هر استانداردي نيويورك‌تايمز يك سازمان مطبوعاتي نيست." استيو اشميت در يك كنفرانس مطبوعاتي ادامه داد:"‌آن [نيويورك‌تايمز] يك سازمان حمايت از اوباما است، هر روز به ستاد انتخاباتي مك‌كين حمله مي‌كند و به سناتور مك‌كين حمله مي‌كند، به فرماندار [سارا] پيلن حمله مي‌كند و به توجيه سناتور اوباما مي‌پردازد." او در بخش ديگري از اظهاراتش نيويورك‌تايمز را سازماني كاملا ،" 150 درصد" دموكرات توصيف كرد.

بيل كلر، سردبير نيويورك‌تايمز با انتشار بيانيه اين اتهامات را پاسخ گفت. " نيويورك‌تايمز خود را به پوشش كامل، منصفانه و بي‌رودربايستي اخبار نامزدها كاملا متهعد مي‌داند." او در بخش ديگري از اين بيانيه مي‌افرايد:اين وظيفه ماست كه سوالات دشوار بپرسيم.برنامه‌ها ، تبليغات، بيانيه‌ها و مواضع نامزدها را بررسي كنيم، ممكن ستاد‌هاي انتخاباتي از اين وضع احساس راحتي نكنند اما خوانندگان ما انتظار و لياقت آن را دارند.
اين جدل‌هاي كلامي از زماني آغاز شد كه در همايش مك‌كين در اسكارتن پنسيلوانيا زني از حاضران در همايش ميكروفن را گرفت و رو به روزنامه‌نگاران و گزارشگران كرد و آنها را به جانبداري از ليبرال‌ها در گزارش‌هايشان متهم كرد. او روزنامه‌نگاران را به خطر تمركز بر حاملگي دختر جوان فرماندار پيلن و فراموش كردن روابط و پيوندهاي اوباما با بيل اييرز تندرو و توني زركو، بازرگان جنجالي شيكاگو، به باد سرزنش گرفت.

برگرفته از گزارش بيل سمون از فاكس‌نيوز

استيو اشميت استراتژيست ستاد انتخاباتي مك‌كين، عكس از AP

No comments: