Sunday, August 24, 2008

انگشت اوباما بر نام بايدن

نامزد حزب دموكرات در انتخابات رياست جمهوري ، باراك اوباما، سرانجام معاون و همراه خود در انتخابات نوامبر را معرفي كرد و جان تازه‌اي به رقابت هاي انتخاباتي بخشيد. همراه اوباماي جوان در انتخابات و نيز معاون وي در صورت انتخاب كسي جز سناتور جو بايدن 65 ساله نخواهد بود.

اوباما ديروز، شنبه، در حالي معاون خود را معرفي كرد كه بسيار پيش از اين گمانه‌زني‌ها در مورد معاون وي توسط كارشناسان و رسانه‌ها آغاز شده بود. بسياري هيلاري كلينتون را بهترين گزينه موجود مي‌دانستند اما انتخابات سناتور اوباما كس ديگري بود.

اوباما درباره بايدن ، سناتور كهنه‌كار و از ساكنان قديمي واشنگتن، گفت:"‌او به صورت منحصر فردي براي همراهي من مناسب است." او همچنين اضافه كرد:" بايدن كسي است كه بسياري تظاهر مي‌كنند هستند." اين در حالي است كه اوباما پيش‌تر در باره بايدن گفته بود او براي آن‌كه رييس‌جمهور شود " بيش از اندازه با تجربه" است.

بايدن در انتخابات مقدماتي امسال نيز حضور داشت اما پس از نتايج آيوا صحنه را به ديگر رقباي خود واگذار كرد.

واكنش‌ها

پس از انتخاب بايدن بسياري از همكاران او در سنا از هر دو حزب جمهوري‌خواه و دموكرات، انتخاب او را ستودند.

سناتور هيلاري كلينتون كه انتخاب بايدن بسياري از طرفداران‌اش را نا اميد كرده است نيز در پيامي ضمن تقدير از انتخاب اوباما و تبريك به سناتور بايدن ، او را "رهبري قوي و باتجربه" خواند و سناتور بايدن را " معاون رييس‌جمهوري پويا و مصمم "توصيف كرد.

سناتور مك‌كين ، نامزد حزب جمهوري‌خواه ، نيز در تماسي تلفني انتخاب بايدن به معاونت رقيب‌اش را به او تبريك گفت. بايدن و مك‌كين رفاقتي با سابقه، نزديك به 35 سال، دارند و در طرح‌هاي بسياري در سنا در نقش متحد يك‌ديگر ظاهر شده اند.

برگرفته از گزارش‌هاي يواس‌اي تو‌دي وآسوشيتدپرس

No comments: