Friday, August 8, 2008

مك‌كين حرف‌هاي اوباما را "گمراه‌كننده" خواند

جان مك‌كين نامزد حرب جمهوري‌خواه رقيب دموكرات خود را به گمراه كردن افكار عمومي متهم كرد. وي با اشاره به سخنان و مواضع اوباما در مورد انرژي و اقتصاد، صحبت‌هاي او را تهي و گمراه‌كننده توصيف كرد.

"جان مطلب اين است كه صحبت‌هاي سناتور اوباما ، با همه هيجان و قدرت تاثيرگذاري‌اش، واقعا چندان مهم نيست. و اين مشكل امروز ما در پايتخت است. اين تنها به دولت بوش و كنگره دموكرات مربوط نمي‌شود." مك‌كين در حالي كه در جمع بيش از ششصد نفر از راي دهندگان بالقوه در اوهايو سخن‌راني مي‌كرد ادامه داد: "واشنگتن پر از سخنرانان بااستعداد است. متاسفانه در مورد مسايل كوچك و بزرگ، آنچه سناتور اوباما مي‌گويد و آنچه انجام مي‌دهد معمولا خيلي با هم فرق دارد."

اوباما به تعطيلات مي‌رود

اين درحالي است كه اوباما و ستاد انتخاباتي‌اش براي دومين بار پس از اعلام كانددياتوري در فوريه 2007 به تعطيلات يك‌هفته‌اي مي‌روند. باراك اوباما در اين باره به خبرنگاران گفت:"‌ ما طولاني‌ترين رقابت مقدماتي را در تاريخ[ انتخابات آمريكا] داشته ايم و من فكر مي‌‌كنم بچه‌ها به يك زنگ تفريح دور از سياست نياز دارند." وي در ادامه با اشاره به آغاز بازي‌هاي المپيك ادامه داد:"‌ من مطمئن هستم چند هفته مرخصي و لذت بردن از بازي هاي المپيك همان چيزي است كه دكتر براي همه ما تجويز مي‌كند."

مسايل امنيت ملي و اقتصاد همواره مهم‌ترين دغدغه‌هاي راي دهندگان آمريكايي بوده است. به نظر مي‌ايد ستاد انتخاباتي مك‌كين قصد دارد با ارائه تصويري متفاوت از حرف و عمل‌كرد باراك اوباما و با تكيه بر كم‌تجربگي او در زمينه‌هاي متفاوت راي دهندگان مردد و مستقل را قانع كند او فرد مناسبي براي رياست‌ جمهوري نيست.

اين در حالي است كه نظر سنجي كه اين هفته توسط PEW انجام شده است نشان مي‌دهد 67 درصد از پرسش‌شوندگان پاسخ داده‌اند كاندايداي حزب دموكرات، باراك اوباما، كسي است كه آنها بيشتر در باره‌اش شنيده‌اند در حالي كه تنها 11 درصد چنين نظري را در باره مك‌كين داشتند. در مقام مقايسه نحوه عملكرد ستاد انتخاباتي مك‌كين و بوش در سال 2004 بسياري از صاحب‌نظران بر اين باورند كه مك‌كين از تمامي ظرفيت‌ها براي پيشي‌گرفتن از رقيب دموكرات‌اش استفاده نكرده است و اين عقب‌ماندگي مي‌تواند به قيمت از دست دادن كاخ سفيد براي اين كهنه سرباز جنگ ويتنام تمام شود.

برگرفته از گزارش‌هاي باني‌كپ و موشه اونونو در فاكس نيوز


No comments: