Thursday, May 15, 2008

ويرجينياي‌ غربي براي كلينتون، حمايت ادواردز براي اوباما

در حالي كه پيروزي خيره‌كننده هيلاري كلينتون در ايالت ويرجينياي‌غربي دست‌مايه خوبي در اختيار مديران ستاد انتخاباتي وي قرار داد تا با اهميت جلوه دادن راي اين ايالت براي دموكرات‌ها در انتخابات نوامبر حمايت تعداد بيشتري از ابر نمايندگان را ازآن سناتورنيويورك كنند، سناتور اوباما با كسب حمايت جان ادوارز، نامزد پيشين دموكرات، بار ديگر فضاي ستاد انتخاباتي كلينتون را طوفاني كرد.

سناتور كلينتون كه در سخنراني پس ار پيروزي در ويرجينيا در حالي كه شادي خود را پنهان نمي‌كرد، عهد کرد تا کسب نامزدی حزب دمکرات برای شرکت در انتخابات رياست جمهوری ماه نوامبر به مبارزه ادامه دهد. او به جمعيت هوادار خود در مرکز ايالت ويرجينای غربی گفت" وی نامزد مناسب‌تری برای پيروزی حزب دمکرات در انتخابات عمومی رياست جمهوری آمريکا در ماه نوامبر است."

اما همه اين ماجراها باعث نشد همسر رييس‌جمهور سابق بيل كلينتون صحنه‌اي را كه دو سناتور دموكرات و رقباي پيشين و كنوني او براي كسب نامزدي حزب دموكرات در حال تعارف بودند را از تلويزيون از دست بدهد.

جان ادوادز پيش از آن‌كه حمايت خود را از اوباما اعلام كند، با تعريف از خانم كلينتون او را "بانوي پولادين" خواند و بر توانايي‌ها و انگيزه او تاكيد كرد وي در ادامه گفت همان كه آمريكا تصميم خود را گرفت، من نيز اين كار را انجام دادم. ادواردز در حالي كه اوباما را در كنار خود داشت گفت:" مردي وجود دارد كه مي‌داند چگونه تغيير ايجاد كند، مردي وجود دارد كه از صميم قلب معتقد است بايد آمريكايي واحد داشت، آن مرد باراك اوباما است." پيش از جان ادوادز بيل ريچاردسون و كريس داد ، ديگر رقباي پيشين سناتور اوباما، هم رسما ازباراك اوباما اعلام حمايت كرده بودند.

سناتورهاي دموكرات با تاكيد بر اين‌كه سناتور كلينتون نيز به آمريكايي متفاوت باور دارد از ادامه راه تا كاخ سفيد و تغيير رهبري كشورسخن گفتند. آنها در پاسخ يكي از حضار كه فرياد زد:‌"‌آيا اين به مفهوم نامزدي اوباما و ادوارزد در انتخابات نوامبراست؟" خنديدند اما اظهار نظري نكردند.

No comments: