Friday, May 23, 2008

سوابق پزشكي مك‌كين خبر از سلامت كامل او مي‌دهد

نامزد 71 ساله رياست جمهوري آمريكا در صحت كامل جسمي به سر مي‌برد، قلب قوي دارد و علائمي از سرطان در او ديده نمي‌شود.اين خبر پس از بررسي مدراك و سوابق پزشكي هشت سال گذشته سناتور مك‌كين توسط آسوشيتدپرس اعلام شد.

اگرچه مك‌كين كه تاكنون سه بار از آلوما، نوعي تومور كه مي‌تواند به سرطان پوست تبديل شود، جان سالم به در برده است ، همچنان در خطر ابتلا به اين نوع سرطان به سر مي‌برد و بايد هر چند ماه يك‌بار چك شود، دكتر سوزان كانولي پس از مشاهده آخرين آزمايشات مك‌كين در 12ماه مي گفت " من زخم نگران ‌كننده‌اي نمي‌بينم."

گزارش 1173 صفحه‌اي وضعيت سلامت سناتور مك‌كين درخلال سال‌هاي 2000 تا 2008 به اين دليل در اختيار آسوشيتدپرس قرار گرفت تا نشان داده شود، وي از سلامت كافي براي احراز پست رياست جمهوري ايالات متحده بر خوردار است و مي‌تواند لقب پيرترين رييس‌جمهور آمريكا را ازآن خود كند. اين ركورد در حال حاضر در اختيار پرزيدنت ريگان است كه در 71 سالگي عهده‌دار اين مسووليت شد، اما مك‌كين با پشت سر گذاشتن هفتاد و دومين سال زندگي‌اش در آگوست در صورت انتخاب اين ركورد را ازآن خود مي‌كند.

قلب سناتور جمهوري‌خواه ايالت آريزونا آنقدر سالم است كه با تست ورزش‌اش پزشك شخصي‌اش دكتر جان اسكتين را به خنده وا داشت، او پس از 10 دقيقه همچنان عرق مي‌كرد. افرادي كه ده‌ها از مك‌كين جوان‌تراند بيش از 5 تا 7 دقيقه از پس اين آزمايش بر نمي‌‌آيند.پزشك شخصي معتقد است: " از نظر سلامتي او به صورت محسوسي از سن شناسنامه‌اش جوان‌تر است." اين پزشك كه سال‌ها پيش مك‌كين را مي‌شناسد در مصاحبه‌اي در روز سه شنبه ادامه داد:" در گفتگوي تلفني با يك متخصص قلب و عروق ، وي گفته است سال‌ها است كسي در اين سن را با اين قواي قلبي نديده است."

اين سرباز جنگ ويتنام كه همچنان از زخم‌هاي دوران اسارت رنج مي‌برد ممكن است به سبب نوعي آرتروز مجبور شود تحت عمل جراحي مفصل جايگزين قرار گيرد، اما فشار خون، وزن و كلسترول او همگي در وضعيت طبيعي و سالم قرار دارد.

سناتور اوباما ، به احتمال زياد رقيب مك‌كين در انتخابات نوامبر، در مرداد ماه 47 ساله مي‌شود. او كه به صورت مرتب بسكتبال بازي مي‌كند مي‌گويد ، سيگار كشيدن را ترك كرده است. نه او نه سناتور كلينتون مدارك پزشكي خود را در اختيار رسانه‌ها قرار نداده اند. جان كري نامزد رياست جمهوري سال 2004 و رقيب پرزيدنت بوش نيز از نوعي سرطان پروستات رنج مي‌برد كه البته تاكنون مشكلي در سلامت وي ايجاد نكرده است.

برگرفته از گزارش‌هاي آسوشيتدپرس ، نيويورك‌تايمز و فاكس نيوز.
عكس ازآرشيو آسوشيتدپرس، اريك درپر، آگوست 2000.




No comments: