Wednesday, June 11, 2008

مك كين اوباما را به افزايش ماليات ها متهم كرد

سناتور جان مک کين، کانديد رياست جمهوری آمريکا از حزب جمهوريخواه می گويد رقيب او از حزب دمکرات ، باراک اوباما، اگر به رياست جمهوری برگزيده شود، ماليات ها را افزايش خواهد داد.

مک کين ديروز سه شنبه در ديداری با صاحبان سازمان های بازرگانی کوچک در واشنگتن، با بيان اين نظر که چنين طرحی به بازرگانان آمريکا صدمه خواهد زد گفت طرح اوباما برای لغو کاهش ماليات ها که پرزيدنت بوش به اجرا گذاشت، بزرگترين افزايش ماليات ها از هنگام جنگ جهانی دوم خواهد بود.

اوباما پيش‌تر از حمايت مک کين از کاهش‌های مالياتی توسط رييس جمهوری انتقاد کرده و دولت بوش را از نظر مالی «مسئوليت نشناس ترين دولت در تاريخ آمريكا» ناميده بود.

مک کين همچنين قول داد به قرار دادهای تجارتی بين المللی، که به گفته او به حفظ نيرومندی صادرات آمريکا کمک خواهد کرد، احترام بگذارد.

اوباما می گويد او می خواهد قرار داد تجارت آزاد آمريکای شمالی با مکزيک و کانادا (نفتا) را، که برخی از کارگران آمريکائی آنرا مسئول انتقال مشاغل به ديگر کشورها و در نتيجه بيكاري گاركران آمريكايي می دانند، اصلاح کند.

سناتور باراک اوباما، کانديداي انتخابات رياست جمهوری آمريکا از حزب دمکرات توجه خود را در اين هفته بر ناراحتی فزاينده آمريکاييان از ناتوانی در پرداخت اقساط وام مسکن، که منجر به سلب حق مالکيت بر خانه هايشان شده است، قيمت های بنزين که در حد بی سابقه ای بالا رفته، و افزايش بيکاری متمرکز کرده است. او سعی دارد رای دهندگان را در ايالت هايی که، در سالهای اخير، در انتخابات‌ها طرفدار جمهوريخواهان بوده اند جلب کند و آن را از كارولايناي شمالي ، ايالتي كه از 1976همواره جمهوري‌خواه راي داده، آغاز كرده است.

برگرفته از گزارش VOA با اندكي تغيير.

No comments: