Saturday, June 28, 2008

جنگ بر سر آراي اسپانيايي‌تبارها

جان مک کين و باراک اوباما، کانديداهای رياست جمهوری آمريکا از حزب جمهوري‌خواه و دموكرات، تلاش برای کسب آرای رای دهندگان اسپانيائی تبار را در برنامه مبارزات انتخاباتی خود گذاشته اند.

اين دو امروز، شنبه، يکی پس از ديگری در واشنگتن، در اجلاس سالانه انجمن ملی مقامات انتخابی و انتصابی اسپانيائی تبارها ، سخنرانی خواهند کرد. وب سايت اين انجمن آن را تشکيلاتی غير حزبی معرفی مي‌کند، که شش هزار اسپانيائی تبار عهده دار مشاغل انتخابی و انتصابی در آن عضويت دارند. آرای اسپانيائی تبارها در سرنوشت رقابت ميان مک و که نامزدي هر دو بايد در کنوانسيون های حزبی رسميت پيدا کند، نقش عمده‌اي دارد، اين در حالي كه اسپانيايي‌تبارها كه معمولا به نامزد دموكرات‌ها راي مي‌دهند روي خوشي به سياهان نشان نمي‌دهند و اين موضوع مي‌تواند به نفع مك‌كين تمام شود.

اتحاد در اتحاد

اوباما و هيلاری کلينتون، رقبای پيشين برای احراز کانديدائی حزب دمکرات، ديروز در تلاش برای ايجاد وحدت و هم بستگی در اين حزب آسيب ديده از رقابت طولانی آن دو، مشترکا در يک همايش انتخاباتی شرکت کردند. اين همايش در شهری در ايالت نيوهمشاير بنام يونيتی برگزار شد که در زبان انگليسی به معنای اتحاد و هم بستگی است.

کلينتون خطاب به جمعيت شرکت کننده گفت گرچه او و اوباما در مبارزات انتخاباتی رقيب يکديگر بودند اما اکنون انتخاب شدن اوباما به رياست جمهوری آمريکا هدف مشترک هر دو است. کلينتون از طرفدارانش خواست حزب دمکرات را ترک نکنند.

اين در حالي است كه جان مک کين ديروز به حاميان‌اش گفته است اميدوار است بتواند حمايت بعضی از حاميان کلينتون ولی مردد در حمايت از اوباما را کسب کند.

برگرفته از گزارش VOA با اندكي تغيير.

No comments: