Saturday, June 7, 2008

ملاقات دو سناتور پشت‌ درهاي بسته

پس از قطعي شدن نامزدي باراك اوباما براي انتخابات نوامبر، هيلاري كلينتون نيز زمان و محل اعلام پايان رقابت و حمايت رسمي از باراك اوباما نامزد رسمي حزب دموكرات را اعلام كرد.

سناتور نيويورك در نظر دارد ظهر امروز ، شنبه، در ساختمان موزه ملي در واشنگتن دي سي با پذيرفتن شكست از رقيب آفريقايي‌ تبارش در انتخابات مقدماتي از همه دموكرات‌ها بخواهد براي انتخابات نوامبر متحد شوند. اين در حالي است كه رهبران حزب دموكرات اميدوارند اين اعلام حمايت پاياني بر شكاف ايجاد شده در حزب باشد.

اما ملاقات دو سناتور پشت درهاي بسته گمانه‌زني‌ها در مورد انتخاب كلينتون به عنوان معاون رياست جمهوري را تقويت مي‌كند. اين ملاقات سري در منزل سناتور كاليفرنيا در واشنگتن برگزار شد.

" سناتور اوباما و سناتور كلينتون امشب با يكديگر ملاقات كردند و در مورد كارهاي مهمي كه بايد براي پيروزي در نوامبر انجام شود گفتگويي سازنده داشتند." اين بخشي از بيانيه مشترك ستادهاي انتخاباتي اوباما و كلينتون است.

اگرچه ستاد انتخاباتي كلينتون بارها متذكرشده است كه سناتور براي تصاحب جايگاه دوم مبارزه نمي‌كند و اين بستگي تام به تصميم سناتور اوباما دارد كه چه كسي را به معاونت برگزيند اما به عقيده‌اي برخي از طرفداران كلينتون پس از شكاف ايجاد شده در حزب، تنها راه متحد كردن حزب در انتخابات نوامبر متحد كردن نامزدها و معرفي كردن برگه رويايي “dream ticket” است كه نام‌هاي هر دو سناتور روي آن براي انتخابات 2008 نوشته شده باشد.

باراك اوباما پيشتر هياتي سه نفره كه نام دختر رييس جمهور كندي نيز در آن ديده مي‌شود را مامور بررسي گزينه‌هاي معاونت رياست جمهوري براي انتخابات در نوامبر كرده بود كه البته اين هيات همچنان سرگرم بررسي گزينه‌هاي موجود است.

برگرفته از گزارش آسوشيتدپرس و فاكس‌نيوز

كارتون از وبلاگ anonymissblog.blogspot.com

1 comment:

Unknown said...

i really enjoyed the reports,,keep workin' hard.