Monday, June 16, 2008

كمپ اوباما: پيروزي بدون فلوريدا و اوهايو نيز ممكن است

ستاد انتخاباتي سناتور دموكرات و نامزد اين حزب در انتخابات رياست جمهوري 2008 معتقد است پيروزي در انتخابات، با پيروزي در چند ايالت كوهستاني به همراه ويرجيانا و جورجيا نيازي به ايالت‌هايي كه پيشتر سرنوشت ساز دانسته مي‌شدند، فلوريدا و اوهايو، نيست.

ايالت فلوريدا كه در انتخابات امسال 27 راي الكترال در اختيار دارد، در انتخابات سال 2000 پيروزي پرزيدنت بوش را رقم زد و در سال 2004 نيز بالا آمدن ستاره اقبال بوش از ايالت اوهايو، با بيست راي الكترال، او را راهي كاخ سفيد كرد، اما ستاد انتخاباتي اوباما مدعي است كه نيازي به اين دو ايالت ندارد تا 270 راي الكترال لازم براي فتح كاخ سفيد را به دست آورد.

رييس ستاد انتخاباتي اوباما ، ديويد پلوفه، درحالي كه در حضور حاميان مالي حزب و سناتور اوباما صحبت مي‌كرد گفت: اكثر ايالت‌هايي كه جان كري در انتخابات 2004 موفق به كسب آراي آنها شد براي اوباما هم دور از دسترس نيست، اما در سه ايالت پنسيلوانيا، ميشيگان و نيوهمشاير رقابت سختي با نامزد جمهوري‌خواه ، جان مك‌كين، وجود دارد.

تاكتيك اوباما

پلوفه با هشدار به دموكرات‌ها گفت: جان مك‌كين نامزد پرطرفداري است و ثابت كرده است مي‌تواند راي ميانه را به دست آورد او رقابت در ايالتي چون نيوهمشاير را در سال 2000 و 2008 با تكيه بر آراي مستقل ‌ها برده است. او همچنين اضافه كرد البته ظرف سه ماه گذشته ستاد انتخاباتي مك‌كين پول و وقت زيادي تلف كرده است.

پلوفه بخش ديگر سخنان خود را بر استراتژي لازم براي برد اوباما متمركز كرد و گفت: وظيفه ما اين است كه مك‌كين را در سياست‌هاي اقتصادي، جنگ و سقط جنين نزديك به بوش تعريف كنيم. ستاد انتخاباتي ما بايد به رقيب حمله كند در حالي كه در صورت انتقاد نيز به خوبي دفاع كند.

جمعه شب نيز اوباما در اظهاراتي مشابه گفت: " اگر آنها با چاقو به مبارزه بيايند ما با اسلحه وارد كارزار مي‌شويم." منتقدان اوباما اين پرشس را مطرح كرده اند كه چرا نامزدي كه مدعي ايجاد تغيير و به كارگيري نوعي جديدي از سياست است بايد با چنين ادبيات و تاكتيك‌هايي ستاد انتخاباتي خود را هدايت كند.

برگرفته از گزارش ندرا پيكلر و فليپ اليوت از آسوشيتدپرس


No comments: